APS Therapy – pijn & energie

[mk_image src=”https://www.leefstijlpraktijk.nl/wp-content/uploads/2017/04/pain-banner2.jpg” image_width=”1920″ image_height=”300″]
[mk_fancy_title tag_name=”h1″ color=”#de3185″ size=”22″ font_weight=”bold” font_family=”Open+Sans” font_type=”google”]APS  (Actie Potentiaal Simulatie) THERAPY[/mk_fancy_title]

Pijnreductie, sneller herstel en meer energie (ATP)

Wat is APS Therapy?

APS staat voor Actie Potentiaal Simulatie. APS Therapy is een revolutionaire therapie die met behulp van het APS apparaat het lichaam stimuleert bij herstel, regeneratie en energie bevordering. Het APS apparaat geeft een microstroom signaal af aan het lichaam om de lichaamseigen actiepotentiaal op te wekken en lichaamsenergie vrij te maken.

De actiepotentiaal is een communicatiesignaal dat voorkomt in de zenuwcel. Telkens als er een een actiepotentiaal opgewekt wordt zal de zenuwcel zijn uitwisselingsprocessen met onder andere natrium en kalium starten. Hierdoor wordt de cel weer geactiveerd en zullen ook andere cel processen die van belang zijn volgen. Hierdoor raakt de zenuwcel weer beter getraind in zijn taak en zal beter presteren en worden lichaamsprikkels / signalen beter doorgegeven.

Wat doet APS Therapie?

Door de prikkeling van de actiepotentiaal treedt er een verbeterde cel-communicatie op waardoor er een toename van energie plaatsvindt in het lichaam. deze energie komt voort uit de toename van ATP (Adenosinetrifosfaat) die door de behandeling met het APS apparaat met factor 5 tot 8 keer wordt verhoogd. Deze extra energie wordt door het lichaam benut om cellen te laten herstellen en in balans te brengen. Bij verbruik van deze energie zorgt de lichaamseigen pijnstiller adenosine, die in gebonden vorm overblijft, voor extra pijnstilling.
Een ander positief effect van APS Therapy is terug te vinden in een versnelde afvoer van afvalstoffen in het lichaam dat ook bijdraagt aan minder pijn en een betere algehele gezondheid. Doordat er gebruik gemaakt wordt van een unieke vorm van microstroom heeft APS Therapy een sterk doordringbaar vermogen waardoor ook dieper gelegen gebieden in het lichaam goed te bereiken zijn. Hiermee onderscheid APS Therapy zich ten opzichte van veel andere therapievormen.

Hoe werkt de APS?

Het APS apparaat wordt gebruikt om de actiepotentiaal in het lichaam te stimuleren. Door middel van elektroden wordt het APS signaal overgebracht op het lichaam. De elektroden worden op strategische plaatsen aangebracht om een zo effectief mogelijke behandeling te verkrijgen. Dit APS signaal is pijnloos, comfortabel en geheel veilig voor het lichaam.

Waarvoor werkt de APS?

De APS is effectief gebleken bij :

• Pijnklachten
  • Vermoeidheidsklachten
  • Slapeloosheid
  • Chronische ziekte

In verschillende andere therapie vormen kan de APS ter ondersteuning werken.

Vermoeidheid

Het vervelende van vermoeidheidsklachten is dat deze een kettingreactie kunnen veroorzaken in ons lichaam. Naast de vervelende sensatie van vermoeidheid kan dit ook tot gevolg hebben dat er andere klachten in ons lichaam kunnen ontwikkelen. Dit kan zelfs zo ver gaan dat men chronische klachten kan ontwikkelen als gevolg van de vermoeidheidsklachten.

Een belangrijk aspect van vermoeidheidsklachten is deze op tijd te onderkennen en het lichaam zo snel mogelijk ondersteuning te bieden. Uiteraard is het van belang de oorzaak van de klachten aan te pakken maar soms is een duidelijke oorzaak van de vermoeidheid niet direct aan te wijzen of weg te nemen. Hoe dan ook is het belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen.

Slapeloosheid

Met de speciale oorclips kan buiten hoofdpijn en spanningsklachten ook uitstekend slapeloosheid behandeld worden met het APS apparaat. In de afbeelding hiernaast zien we de desastreuze gevolgen van te weinig slaap op de lange duur. Niet goed kunnen slapen is dus niet alleen vervelend maar ook heel slecht voor je gezondheid.

Je zult merken dat wanneer je behandelt met APS Therapy dat de slapeloosheid al heel snel verminderd en dat je beter van een  verkwikkende nachtrust kunt genieten. Je doorloopt veel gemakkelijker alle verschillende fases van de slaap waardoor je veel beter herstelt en fitter wakker wordt. Deze verschillende fases zorgen er voor dat je fysiek en mentaal weer kunt herstellen zodat je de volgende ochtend zowel je lichaam als geest weer fit zijn!

Chronische klachten

Onderzoek gedaan door de GGD’s, CBS en het RIVM toont aan dat gemiddeld 60,4% van de Nederlandse bevolking ouder dan 19 jaar lijdt aan een chronische ziekte. Deze ziekte beelden kunnen uiteen lopen van regelmatig hevige hoofdpijn tot gewrichtsslijtage en ontstekingen. Veel voorkomende chronische klachten zijn:

• hoofdpijn
  • migraine
  • ME / CVS
  • MS
  • reuma
  • artrose
  • fibromyalgie
  • astma
  • niet te diagnosticeren
  • enz.

Stuk voor stuk zijn deze klachten grotendeels bepalend voor de kwaliteit van leven van de persoon die er mee moet leven. Een ziektebeeld wordt in Nederland als chronisch bestempeld wanneer het klachten patroon 6 weken tot 6 maanden aanhoudt. Een van de eigenschappen van een chronische ziekte is dat deze niet zo met medicatie genezen kan worden en ook niet vanzelf weg gaat. Wel worden er veel medicijnen gebruikt in de verlichting van het klachtenpatroon bij een chronische ziekte.

Onderzoek naar deze behandelmethode.

Er is de laatste jaren onderzoek gedaan naar de effectiviteit van deze behandeling met microstroom. Dit is niet het zelfde als de TENS. Lees hier meer:

De APS kan vooral ondersteuning bieden bij veel van de genoemde klachten, al dan niet in combinatie met andere vormen van therapie. Hierdoor worden andere therapie vormen versterkt en versnelt. Alleen APS is in veel gevallen niet voldoende. De behandeling dient een aantal keren herhaald te worden; het liefst met enige regelmaat. Het is echter ook mogelijk om het apparaat een tijdje te huren en zodoende het lichaam te ondersteunen in herstel.

Lijkt dit je wat en wil jij graag meer informatie over onze therapie vormen?
Informeer naar de mogelijkheden in de Leefstijlpraktijk of beter nog, maak een afspraak:

info@leefstijlpraktijk.nl of bel 06-51250804

[mk_custom_sidebar sidebar=”sidebar-18″]